Informacja dotycząca plików cookies na stronie internetowej
Izby Notarialnej w Poznaniu
Pliki cookies
- Pliki cookies wykorzystywane przez stronę internetową stanowią pliki, które są zapisywane i przechowywane przez urządzenie końcowe użytkownika w celu korzystania z strony internetowej. Pliki Cookies wykorzystywane przez stronę internetową są bezpieczne dla urządzenia użytkownika oraz nie mają szkodliwego wpływu na urządzenie.
- Pliki cookies służą do:
a) uwierzytelniania użytkownika oraz utrzymaniu sesji użytkownika bez konieczności każdorazowego wprowadzania loginu i hasła,
b) zachowania ustawień profilu użytkownika w celu dostosowania zawartości strony internetowej.
Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na zainstalowanie na jego urządzeniu plików cookies, to powinien dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Użytkownik może zrezygnować z wykorzystywania z cookies, wybierając odpowiednie ustawienia w przeglądarce, jednak należy pamiętać, że w takim przypadku korzystanie z wszystkich funkcji strony internetowej może okazać się niemożliwe. Wyłączenie cookies, w szczególności doprowadzi do niemożności zalogowania się do strony internetowej przez funkcjonalność strony wymagającą zalogowania się.
Logi serwera
- Korzystanie ze strony internetowej wymaga przesyłania zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona.
- Zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera, które obejmują m.in. adres IP użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta użytkownik. Są one zapisywane i przechowywane na serwerze.
- Dane zapisane w logach serwera nie są przypisywane do konkretnych osób korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez podmiot utrzymujący stronę internetową w celu identyfikacji użytkownika.
- Logi serwera wraz z ich zawartością nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Przez Izbę Notarialną w Poznaniu
Izba Notarialna w Poznaniu przetwarza Państwa dane osobowe przede wszystkim w celu wypełnienia obowiązków ustawowych wynikających z ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie oraz przepisów szczególnych, jak również w celu zatrudnienia pracowników i współpracy z podmiotami świadczącymi usługi na rzecz Izby Notarialnej, jak również w celach kontaktowych.
Izba Notarialna w Poznaniu w ramach swojej działalności przetwarza dane osobowe następujących kategorii osób:
- aplikantów notarialnych,
- zastępców notarialnych,
- notariuszy,
- wnioskodawców w zakresie dostępu do informacji publicznej zwracających się do Izby Notarialnej,
- osób skarżących w ramach odpowiedzialności dyscyplinarnej zwracających się do Izby Notarialnej,
- kandydatów do zatrudnienia w Izbie Notarialnej w Poznaniu,
- pracowników, zleceniobiorców/podmiotów świadczących usługi na rzecz Izby Notarialnej,
- dane osób kontaktujących się z Izbą Notarialną z pośrednictwem poczty elektronicznej.
Podstawą prawną przetwarzania przez Izbę Notarialną w Poznaniu są przepisy ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie i art. 6 ust. 1 lit. a), b),c), e), f) oraz art. 9 ust. 2 lit. b), h) ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
W zależności od tego jaka osoba nawiązuje kontakt z Izbą Notarialną, przysługuje Pani/ Panu prawo do dostępu do Pani/Pana danych osobowych, do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem przez Izbę Notarialną Pani/Pana danych osobowych.
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: izba@rejent.poznan.pl