Komunikaty dla aplikantów

Informacje praktyczne dotyczące rozpoczęcia aplikacji od 1 stycznia 2026 roku

I. Wpis na listę aplikantów – do dnia 10 listopada 2025 r. należy złożyć wniosek o wpis na listę aplikantów Izby Notarialnej w Poznaniu

Do wniosku należy dołączyć:

– odpis dyplomu ukończenia studiów prawniczych (dotyczy osób które do wniosku o dopuszczanie do egzaminu wstępnego nie dołączyły odpisu dyplomu),
– oryginał zaświadczenia o niekaralności (nie starsze niż 3 miesiące).

Wnioski należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w siedzibie Izby Notarialnej w Poznaniu.

II. Wyznaczenie patrona – do dnia 2 grudnia 2025 r. należy złożyć wniosek o wyznaczenie patrona:

  • w przypadku znalezienia chętnego notariusza – z załącznikiem wniosek notariusza,
  • w przypadku braku chętnego notariusza – bez załącznika, z zaznaczeniem „z urzędu”;

III. Zgoda na dodatkowe zatrudnienie lub zajęcie – do dnia 2 grudnia 2025 r. należy złożyć wniosek o zgodę na podjęcie albo kontynuację dodatkowego zatrudnienia lub zajęcia. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostaną przekazane Państwu w późniejszym terminie.

IV. Niezwłocznie po 1 stycznia 2026 r. należy przesłać do Izby podpisaną umowę o patronat (aplikacja pozaetatowa) lub umowę o pracę na stanowisku aplikanta (aplikacja etatowa);

V. Niezwłocznie po 1 stycznia 2026 r. należy przesłać do Izby podpisane Oświadczenie aplikanta notarialnego I roku dotyczące zachowania wymogów wynikających z art. 19 ustawy Prawo o notariacie.

Szczegółowy harmonogram zajęć seminaryjnych na rok 2025 zostanie zamieszczony na stronie www Izby pod koniec roku, o czym poinformujemy pocztą elektroniczną.

Informacje dotyczące wysokości wpłaty opłaty rocznej za aplikację zostaną podane po 1 stycznia 2026 r. Termin wpłaty upływa 31 stycznia 2026 r.

Kolokwium 2025 – zadania

Szanowni Państwo,

poniżej prezentujemy treść zadań z kolokwium dla III roku aplikacji notarialnej zorganizowanego w dniu 10 maja 2025 roku przez Izbę Notarialną w Poznaniu.

Zadanie

Zadanie

Zadanie

Termin ogłoszenia wyników kolokwium 2025

Szanowni Państwo Aplikanci III roku, którzy w dniu 10 maja 2025 roku podeszli do kolokwium,

uprzejmie informujemy, że ogłoszenie wyników kolokwium nastąpi dnia 25 czerwca 2025 roku (środa) niezwłocznie po zakończeniu posiedzenia Komisji ds. kolokwium, które zostało zaplanowane na ten dzień na godz. 11:00.

Informacja dotycząca przebiegu kolokwium w 2025 roku

Kolokwium rozpoczyna się 10 maja 2025 roku o godzinie 10.00 i trwa 8 godzin.

Kolokwium odbędzie się w auli IV Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu przy ul. Swojskiej 6.

Zadania zdający Kolokwium rozwiązuje na komputerze dostarczonym przez Radę Izby Notarialnej w Poznaniu w programie informatycznym przeznaczonym do pisania tekstów. Przed zakończeniem Kolokwium zdający swoją pracę zapisuje na dostarczonym przez Radę pendrivie i przekazuje Komisji.

W trakcie trwania Kolokwium zdający otrzymuje posiłek i napoje.

W trakcie trwania Kolokwium zdający ma zapewniony dostęp do elektronicznego systemu informacji o przepisach prawnych.

W trakcie kolokwium aplikant nie może posiadać urządzeń służących do przekazu lub odbioru informacji. Aplikant może korzystać z tekstów aktów prawnych, komentarzy oraz orzecznictwa.

V Kongres Młodej Nauki 2025 – dalsze informacje

Szanowni Państwo,

rozpoczynamy rejestrację referatów i posterów na V Kongres Młodej Nauki! Czas na zgłaszanie mija 18 czerwca! V Kongres Młodej Nauki odbywa się w dniach 17-19 lipca na Uniwersytecie Gdańskim.

Zapisy dla osób chcących zgłosić referat bądź poster trwają do 18 czerwca. W tym roku uczestnicy będą mieli możliwość zgłoszenia się aż do rekordowej liczby, aż 109 paneli z różnych dziedzin nauki.

V Kongres Młodej Nauki to wyjątkowa okazja dla młodych naukowców, aby zaprezentować wyniki badań, podzielić się swoimi tezami i nawiązać cenne kontakty naukowe. Wydarzenie ma międzynarodowy i multidyscyplinarny charakter, łączący różnorodne dziedziny naukowe.

Poniżej przekazujemy kilka najważniejszych informacji przydatnych osobom zainteresowanym uczestnictwem w Kongresie Młodej Nauki. Uczestnicy przesyłający formularz zgłoszeniowy, muszą dołączyć abstrakt w formacie .docx (wzór abstraktu: wzor-abstraktu.docx). Abstrakty zostaną zweryfikowane przez opiekunów naukowych paneli i dopuszczone do wygłoszenia podczas panelu na Kongresie Młodej Nauki;

W ramach jednej opłaty można zgłosić 3 referaty oraz postery;

Po zakończeniu Kongresu, uczestnicy będą mieli możliwość publikacji pokonferencyjnej artykułów w czasopiśmie „Progress. Journal of Young Researchers”, wydawanym przez Uniwersytet Gdański od 2016 roku. Czasopismo skierowane jest do młodych naukowców, studentów, doktorantów.

Koszt uczestnictwa w Kongresie wynosi 550 zł. W ramach opłaty zapewniamy uczestnikom materiały konferencyjne, pełne wyżywienie oraz możliwość udziału we wszystkich zaplanowanych punktach programu. Możliwe jest zakwaterowanie po preferencyjnej cenie (43,20 zł za osobo-dobę netto) w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego w Oliwie.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi Kongresu oraz rejestracji na naszej stronie internetowej (https://kongresmlodejnauki.ug.edu.pl/). Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania, nasz zespół jest do Państwa dyspozycji pod adresem e-mail kongresmlodejnauki@ug.edu.pl. W sprawie faktur, płatności, rozliczeń prosimy o kontakt mailowy kongresfaktury@ug.edu.pl.

Z niecierpliwością wyczekujemy Państwa udziału w V Kongresie Młodej Nauki i mamy nadzieję, że będzie to czas owocnej naukowej wymiany i rozwoju.

Zapisy dla referujących kończą się 18 czerwca.

Serdecznie pozdrawiamy,

Komitet Organizacyjny

V Kongresu Młodej Nauki

Znajdź notariusza

Wpisz imię, nazwisko, miasto lub nazwę ulicy:

Notariusz najbliżej Ciebie